Select Page

L’OMIC atén a Altea 360 consultes l’any passat i gestiona 101 reclamacions.

La regidora responsable de l’OMIC, Anna Alvado, ha informat sobre l’estadística de consultes i reclamacions de l’Oficina d’Atenció al Consumidor del 2018, inclosa en l’informe de gestió remès per la Omic per conèixer els hàbits de consum de la Ciutadania.

L’oficina és atesa els divendres de 10 a 14:00 hores al departament de Comerç de l’ajuntament per una auxiliar, experta en informació i assessorament en consum. Segons comenta Anna Alvado, la dificultat de les consultes cada any és més gran, el que comporta una major especialització del servei. En total, l’any 2018 es van fer 360 consultes i 101 reclamacions gestionades.

En aquest sentit, el sector que més consultes i reclamacions ha rebut és el de serveis públics amb un 49% del total; seguit d’un 35% als serveis privats, principalment relacionats amb els serveis sanitaris a causa dels casos ja coneguts de les clíniques dentals, que han tancat els seus negocis deixant a l’usuari amb tractaments sense finalitzar i subjectes, a més, a un finançament que han de seguir suportant tot i que no rebin el servei.

Pel que fa a reclamacions de serveis públics, el 57% de les consultes han estat sobre telefonia, tant en telefonia mòbil com fixa i serveis d’internet, seguit del gas i de l’electricitat, que puja respecte a l’exercir anterior, sobretot per les consultes sobre el nou Bo Social Elèctric.

Pel que fa a les reclamacions, segueix apareixent el tema de contractacions i revisions irregulars. En aquest cas el que fa l’oficina és formar els usuaris; alhora que es comunica als organismes de consum les accions irregulars detectades, per tal de sol·licitar una possible sanció administrativa a aquestes empreses.

És important remarcar, assenyala l’edil, que la situació econòmica actual es reflecteix en els hàbits de consum, detectant-se un lleu creixement en la despesa, i per tant, igual percentatge de consultes i reclamacions en els sectors dedicats al comerç i oci; així com un augment en els sectors dedicats al manteniment de béns i serveis (reparacions).

Pin It on Pinterest