La localitat aposta pel turisme nàutic, gastronòmic i cultural

L’alcalde d’Altea, Jaume Llinares, i la regidora de Turisme, Anna Alvado, han presentat este matí a Fitur l’oferta turística d’Altea, recentment nombrada capital cultural valenciana 2019-2020. Baix el paraigües ‘Altea, mar de cultures’ la localitat aposta per una oferta centrada en el turisme nàutic, la gastronomia, les festes i la cultura. Han acompanyat a l’alcalde i la regidora el director del Patronat de Turisme Costa Blanca, Jose F. Mancebo, i el regidor de Cultura, Diego Zaragozí.

L’acalde ha manifestat l’orgull que significa per a Altea ostentar la capitalitat cultural valenciana. Jaume Llinares ha parlat sobre el projecte que engloba ‘Altea, mar de cultures’ que reuneix diversos àmbits de promoció turística i cultural com són ‘una mar d’espectacles’, ‘una mar d’art’, ‘una mar de música’, ‘una mar de lletres’ i ‘una mar de patrimoni’. ‘’La cultura és un aspecte diferenciador de la nostra oferta turística i enguany, més si cap, ampliarem l’oferta per arribar a més públic’’. L’alcalde ha agraït la presència del director del Patronat de Turisme i ha fet referència a la importància del suport de les administracions a la promoció de l’oferta turística i cultural d’Altea.

Anna Alvado ha centrat la seua intervenció en els aspectes més destacats de l’oferta turística. Una forta aposta per la desestacionalització és el projecte ‘Altea és mar’ (alteaesmar.com) amb el que la localitat ha donat a conèixer la riquesa del seu entorn natural i marí. Per a la regidora el sector nàutic ‘’és clau per a la nostra economia’’. ‘’Som una destinació privilegiada per als amants dels esports nàutics. La badia d’Altea està inclosa dins el Parc Natural de Serra Gelada pel seu elevat valor ambiental. Per això, hem apostat decididament per una oferta nàutica respectuosa amb el medi ambient, i oferim la possibilitat de practicar busseig i snorkel; caiac i pàdel surf; vela, windsurf i kitesurf, entre altres’’.

Altea també ofereix als seus visitants el consum de tradició i cultura gastronòmica local. ‘’Aquest és un aspecte essencial de l’experiència turística’’, indicava Alvado. En este sentit, el Departament de Turisme ha programat una sèrie de jornades gastronòmiques al llarg de l’any en què degustar els plats locals elaborats amb productes de proximitat i de temporada. I perquè els visitants de Fitur pogueren assaborir les virtuts d’un arròs alteà, el restaurant Bon Vent del CN Altea ha cuinat en directe un arròs amb bacallar i floricol que han degustat tots els assistents al show cooking.

Un altre atractiu de l’oferta turística d’Altea són les festes locals. Alvado ha destacat la singularitat de totes les festes, tant les dels distints barris o partides d’Altea, com les patronals del Santíssim Crist del Sagrari i de Moros i Cristians, que enguany celebren el seu 40 aniversari i formaran part, juntament amb la banda de la Societat Filharmònica Alteanense, de la desfilada que Costa Blanca ha organitzat pels carrers més cèntrics de la capital. Així com les festes del Santíssim Crist de la Salut d’Altea la Vella. A més, ha posat l’accent en dos esdeveniments com són l’Arbret de Sant Joan, declarat Bé de Rellevància Local i el Castell de l’Olla, ‘’l’esdeveniment turístic més important d’Altea, un espectacle pirotècnic llençat íntegrament des de la mar, i que cada segon dissabte d’agost reuneix a milers d’espectadors’’.

Alvado ha parlat de l’aplicació gratuïta ‘Play Altea’ per a dispositius mòbils (IOS i Android). ‘’Esta audioguia suposa una nova eina de promoció turística que permet als usuaris conèixer el nostre patrimoni, entorn natural i rutes, així com la programació cultural i tots els atractius del municipi. Esta aplicació suposa un pas més per convertir Altea en destí intel·ligent’’.

Finalment, el director de Patronat Costa Blanca ha fet un agraïment a l’Ajuntament d’Altea i al sector turístic local per la feina en pro d’una destinació turística de qualitat i ha remarcat la seua importància com un dels emblemes i paradigmes de la Costa Blanca.