Esta segona edició supera amb èxit la participació de l’anterior campanya amb més de 800 votants.

 

Este diumenge, 16 de desembre, finalitzava el període de votacions per triar els projectes dels pressupostos participatius amb un total de 2096 vots emesos.  10 han sigut les propostes finalistes de la segona campanya dels pressupostos participatius, ‘Altea imagina, Altea participa’. Mitjançant esta iniciativa l’Ajuntament d’Altea obria a la ciutadania la possibilitat de participar activament en les decisions que més afecten als alteans i alteanes.

Com recordava la regidora de Participació Ciutadana, Maria Laviós, ‘’esta segona campanya apostava per un nou format que incloïa, en l’última de les seues fases, la votació per part de la ciutadania de tres propostes com a màxim, d’entre les 10 finalistes, d’un total de 48 presentades’’. Per a la responsable de la regidoria, ‘’l’experiència ha estat molt gratificant perquè s’ha donat un pas més per assolir una participació efectiva, ja que s’ha superat amb molt d’èxit la participació de l’anterior edició amb més de 800 votants’’.

Pel que fa als resultats de les votacions, la regidora informava que abans de fer-los públics es van traslladar als membres del Consell de Participació per al seu coneixement. El projecte més votat, amb un total de 362 vots, ha sigut la millora del camí de l’Algar, enfront del poliesportiu. Amb 340 vots ha quedat la segona opció amb més acceptació: el parc infantil de fusta per a totes les edats. I en tercer lloc, amb un total de 308 vots, ha quedat el mercat lliure de plàstic. La resta de votacions es poden  consultar al web www.alteaparticipa.es.

Laviós comentava que ‘’començar un nou projecte sempre és costós, i més quan es tracta d’implicar a la ciutadania perquè presente les seues propostes i idees i fer una tria per elegir quines consideren més importants per a Altea. Però els ciutadans han començat a assumir eixe paper i prova d’això és el gran interés que ha suscitat aquesta campanya fins el punt de fer els participants la seua pròpia campanya perquè alteans i alteanes votaren una o altra proposta, motiu pel qual estem molt satisfets. Eixa implicació és la que volem que vaja augmentat i que siga la pròpia ciutadania l’altaveu d’aquesta regidoria i de la participació”.

‘’Aquest nou projecte és molt il·lusionant –afegia la regidora- perquè des del primer moment fins a l’últim, la ciutadania ha tingut a la seua mà decidir quins projectes executar amb una inversió de 100.000€. S’han realitzat ja dos edicions i es va entenent què és això dels pressupostos participatius i la importància dels mateixos’’.

A més, la campanya ‘Altea imagina, Altea participa’ va eixir al carrer per donar a conèixer a alteans i alteanes les propostes presentades. En concret, hi va haver punts informatius al mercat dels dimarts; a la plaça de l’Ajuntament; als IES i l’avinguda Jaume Primer, al Mercat Municipal. ‘’Esta eixida a peu de carrer va resultar molt enriquidora perquè va servir per escoltar la ciutadania que va tindre l’oportunitat de traslladar-nos la seua opinió sobre diferents aspectes del poble. També vam poder explicar de primera mà els projectes i facilitar la votació. Cal dir també que molts veïns i veïnes van voler felicitar l’Ajuntament per aquest nou format’’, explicava Laviós.

Finalment, la regidora donava les gràcies a totes i tots per participar en aquesta campanya, ‘’des de les persones que es van animar a presentar la seua proposta, passant pels tècnics que les van avaluar i, per descomptat, als membres del Consell de Participació. Però, sobretot, als ciutadans, per donar suport a aquest projecte de participació activa que ja és una realitat’’.